پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119478
اوباما: ارتباطي بين موضوع داعش و مذاکرات هسته اي با ايران نيست / نمي‌خواهم در خصوص ارسال نامه به ايران سخن بگويم اوباما: ارتباطي بين موضوع داعش و مذاکرات هسته اي با ايران نيست / نمي‌خواهم در خصوص ارس
تاریخ انتشار : 1393/08/19 10:53:38
نمایش : 327
رئيس‌جمهور آمريکا در گفتگو با برنامه «در پيشگاه ملت» شبکه سي‌بي‎‌اس گفت: «من صريحا چه علني و چه خصوصي گفته‌ام که ما به هيچ وجه هيچ ارتباطي بين مذاکرات هسته‌اي با موضوع داعش برقرار نمي‌کنيم.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، اوباما مي‌گويد: «داعش نه تنها تهديد عراق بلکه تهديد منطقه در بلندمدت است. مرحله اول مبارزه ما، ايجاد دولت فراگير و معتبر بود و اکنون ما اين موضوع را داريم».

رئيس‌جمهور آمريکا افزود: با افزودن 1500 نيرو (آمريکايي) ما مرحله تازه در جنگ با داعش را شروع کرديم البته اين جنگ زمان مي‌برد.

اوباما با اشاره به انتخابات ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا و پيروزي جمهوري‌خواهان گفت: «ما سه شنبه پيش شکست خورديم. هر وقت به عنوان رئيس يک حزب مسئوليت داريد و آن حزب خوب کار نکرده، بايد مسئوليت آن را بپذيريد و من مسئوليت آن را مي‌پذيرم».

رئيس‌جمهور آمريکا در پاسخ به سوالي درباره ارسال نامه به ايران گفت: من نمي‌خواهم درباره برقراري تعامل بين رهبران جهاني صحبت کنم.»

اوباما افزود: «اولويت اصلي و اول ما در رابطه با ايران اين است که اطمينان يابيم آنها به سلاح اتمي دست نمي‌يابند. اولويت اصلي و اول ما در رابطه با ايران اين است که اطمينان يابيم آنها به سلاح اتمي دست نمي‌يابند. شکاف‌ها و اختلافات عميق همچنان در مذاکرات هسته‌اي با ايران باقي است.»

رئيس‌جمهور آمريکا در موضوع داعش و مواضع واشنگتن در قبال تهران هم تاکيد کرد: «من صريحا چه علني و چه خصوصي گفته‌ام که ما به هيچ وجه هيچ ارتباطي بين مذاکرات هسته‌اي با موضوع داعش برقرار نمي‌کنيم.»

اوباما در پاسخ به اين سوال که «آيا هنوز سياست ما اين است که خواهان برکناري بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه هستيم؟» گفت: «اين موضوع همچنان سياست ما است.»

او با اشاره به انتخابات 2016 رياست جمهوري آمريکا هم گفت: «دوستان جديدي به اينجا(کاخ سفيد) خواهند آمد و "تغيير" صورت خواهد گرفت اما آمريکا هميشه در جبهه مقدم تغيير است. حتي پس از گذشت 200 سال هم ما کشوري جوان هستيم».

اوباما گفت: «حملات هوايي در تضعيف توانمنديهاي داعش و کاهش پيشروي آنها بسيار تاثيرگذار بوده است. اکنون ما به نيرويهاي پياده نظام که نيروهاي عراقي هستند، نياز است. آنچه تغيير نکرده انست که نظاميان آمريکايي در پيکار و نبرد(زميني) مداخله نخواهند کرد».

وي با اشاره به شکست در انتخابات اخير افزود: «پيامي که من از اين انتخابات گرفتم اين بود که مردم مي‌خواهند شاهد اين باشند که اين شهر(واشنگتن؛ پايتخت) در حال کار است چرا که مردم حس مي‌کنند اين شهر کار نمي‌کند؛ آنها مي‌بينند که واشنگتن در مسائل مختلف به هم پيچيده و متوقف شده و آنها از اين موضوع رنجيده‌اند».

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html